Ik spreek af met een klant en een mooie bar om daar een evaluatie te doen. Is totaal anders dan dat ik in een vergaderruimte zou zitten met tien andere mensen. Allemaal netjes in pak, maar toch blijven de meesten in beide situaties op dezelfde manier communiceren.
[He, dit is Arnoud en dit is A drop of Ink]
[00:31 – 05:12]
De eerste keer presenteren op de basisschool was een drama.
Opeens moeten tegen iedereen praten en voor iedereen iets interessants vertellen. Kinderen, vooral als ze nog jong zijn, kun je helemaal aflezen. Ik weet niet hoe het bij jou zat, maar voor mijn eerste keer was het een drama. Met een knuffel, je hand, gesloten benen en een vinger in je mond. Maar nu in het leven doen we het constant.
We doen het thuis met onze familie, maar we doen het ook in ons werkleven, in ons bedrijf, in de vrienden die we spreken. Daarbuiten, op momenten dat iemand een zware dag heeft. Het moment dat we iets vies geven. Er zijn zoveel verschillende momenten waarop we nu zo anders communiceren en constant onszelf afstemmen. Eigenlijk aan de gebeurtenis en wat er gebeurt.
Maar soms, dan nemen we het ook mee naar huis. Denk bijvoorbeeld aan een advocaat die leert om alles te redeneren met z’n werk, om overal een argument voor te hebben. Op moment dat jij thuiskomt van je werk en je hebt een argument met je man of vrouw, dan kan het soms best wel botsen. Als voor jou normaal gesproken alles onderbouwd moet zijn en alles een reden moet hebben.
We allemaal gebruiken het concept op het moment dat ik t vertel. Denk bijvoorbeeld aan een kleine baby die pas is geboren en nog erg jong is, die lekker over de vloer aan het kruipen is. En per ongeluk stoot de baby een hartstikke dure vaas om van € 3.000 die je van je overleden oma hebt gekregen en die een hele emotionele waarde heeft.
En op het moment dat die baby die vaas omstoot heel snel aan de baby in opvang. Oh, gaat alles goed zeg! Ook al gebeuren? Maakt niet uit, maar blij dat je geen geploeter hebt, Geen scherven hebt. Wat? Hoe we met de baby omgaan. Maar als dit een 16-jarige was geweest die gewoon door slordigheid en ook per ongeluk die vazen omgooit, is dat op een hele andere manier reageren.
En dat doen we omdat we weten dat de baby is nog jong, die snapt niet zo goed wat die baby aan het doen is, hoe de wereld werkt en dat die baby nog van alles moet leren. Hoe het reageert met de armen, met de benen, met reactietijd. En daardoor zijn we veel minder boos omdat we het snappen. We kunnen ons voorstellen dat het voor een baby gewoon niet zo makkelijk is om dat zo snel te leren en dat dit de momenten zijn dat ze leren.
En het verschil van deze twee hoe wij reageren op een baby, maar hoe we ook zouden reageren op iemand die zestien jaar is, in ieder geval omgooien. Ditzelfde doen we eigenlijk ook op social media. Daar communiceren natuurlijk ook constant met mensen met vrienden. Met AR kan het wel geïnteresseerd in zijn op allerlei verschillende platformen. En daarin laten we onze emotie lopen en kijken we wat we leuk vinden, interessant vinden en communiceren we op die manier heel erg anders en varierend per platform.
Denk bijvoorbeeld aan Tiktak. Daar zitten we heel anders op en meestal meer voor entertainment dan dat. Bijvoorbeeld bezig zijn met linkt in is het opeens een heel andere manier van communiceren. En we verwachten op beide platformen ook een hele andere soort cultuur. En voordat we hier verder induiken start we eigenlijk altijd met hetzelfde idee. Wat is het doel van je communicatie?
Ik ben nog altijd dat ik als ik als kind iets uit de snoeppot wou en m’n moeder zei je mag niet of je moet wachten of zit even stil of doe eerst dit en dan pas krijg je een snoepje. Dan mag ik daar niet in mee gaan. Dus wat je gaat doen is je gaat strategieën manieren verzinnen om te zorgen dat je wel dat snoep krijgt.
Dus je gaat heel lief vragen weet je al met grote ogen en ga je zo naar je? Moet ik kijken en staren van mamma pluis ge of je bent n van die kinderen die bam bam bam gewoon de hele tijd maar ging door. Ik en door zeg ik en door zeker totdat je het kreeg of je deed heel snel je werk, ging t of gladdere, deed helemaal niet goed of wat je moest doen en dan snel stopt het in je gezicht van je moeder zegt ja ok, ga maar haar zoon vinden.
Waar ik allemaal verschillende strategieën en manieren van communiceren om voor elkaar te krijgen wat we willen.
En daar start t allemaal bij. Dat was een weetje van een keer. Dit is het doel, dit wat we willen bereiken. Dan kunnen we daar een strategie voor op toepassen, zodat we weet wat het doel is. Weten we hoe we de communicatie moeten veranderen? Wat betekent dat t verandert de manier hoe iets presenteren nou en? Dit concept, hoe we het presenteren is enorm belangrijk in content.
En vaak heb ik het hier met jou heel erg over de inhoud van Hoe maken we een boodschap? Hoe vertellen we iets wat een ander echt graag wil En nu kijken we van welke rol een platform daarin speelt. Want ook jouw platformen spelen een hele grote rol in een hoe wij mensen iets ontvangen. En we kunnen ons wel alleen richten op de inhoud, maar als we niet kijken van ok, hoe ontvangt iemand dat?
[05:12 – 10:18]
Hoe wil iemand dat krijgen? Op welk bordje moeten we het serveren? Kunnen we alle moeite steken in de inhoud? Maar als we ook niet naar dat stukje kijken, dan wordt het heel lastig om onze doelen te bereiken. Want als we het niet serveren op een manier dat niemand dat wil ontvangen, slaan we het heel snel uit de wind.
Vooral in deze tijd, in deze cultuur waarin alles snel en goed en duidelijk moet. H Dus normaal gesproken kijken wordt naar de emoties die iemand heeft. Wil iemand g entertaint worden, Wil iemand een serieuze boodschap, iemand een ervaring lezen, dan kijkt u graag naar de doelgroep. Maar vandaag wil ik met jullie kijken naar de platformen, dus los van welke soort posten maakt wat het doel is van je post, wil kijken van OK, Welke punten zijn belangrijk voor een platform waar we op moeten letten?
Op een moment dat wij op meerdere platformen willen posten of op n platform. Dit eigenlijk een aan stappen lijst die je gewoon kan volgen en die je kan verwerken in de content die je maakt en vooral op moment dat jij n soort forum content wil posten op verschillende platformen is het heel mooi om naar dit lijstje te kijken en te zien van hoe kun je jouw content zo vormen dat het altijd past?
En ik zal door al deze punten heen gaan en stap voor stap aan je uitleggen waarvoor dit punt er is, wat de reden daarvan is en waarom het belangrijk is om er aandacht aan te besteden. En soms hoef je niet alle punten te gebruiken. Soms zijn er maar een aantal punten die je kunt veranderen, soms moet je ze allemaal gebruiken.
Het is heel erg afhankelijk van de doelgroep, dus dat is per niche natuurlijk heel erg verschillend. Dit is geen vast gegeven dat als je altijd dit aanpast als je op meerdere platformen post, dat het dan goed is. Maar het geeft je wel een heerlijke duidelijke checklist van ook weer post op één platform. Ik heb hier een heel mooi overzicht van.
Ik keer hoe zorg ik dat mijn kont een beetje aansluit? Zijn beide gevallen is dit super handig voor op moment dat jij post n platform op verschillende platformen en zijn het mooie vragen om bij stil te staan met je eigen content. En dan komen bij punt n punt n is hoe mensen content consumeren. Op elk platform consumeren wij content op een andere manier als we kijken naar ticket.
Ook zien we daar dat videocontent de manier is hoe wij konden. Dat live daar consumeren. Dat is waar het hele platform op is gebouwd en korte video’s. En dat is ook waar op het algoritme is gebouwd, enzovoort, enzovoort. Zoals je daar een foto gaat plaatsen met alleen muziek daaronder, is de kans vrij klein dat mensen daar vaker naartoe terug willen komen of iets mee willen.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zeg dat is niet de reden waarom mensen naar het platform komen. Dat is niet de reden waarom iemand z’n telefoon uit z’n zak haalt en op tikt of klikt om konden daar gaan consumeren. Nee, die wil ook korte video’s en het algoritme van Tiktak weet inmiddels al wat die persoon interessant vindt, dus daar hoeft die persoon niet eens meer zorgen over te maken.
En die persoon pakt gewoon z’n telefoon uit zijn zak. En je weet op t moment dat ik naar tikt ook ga ik, krijg ik dingen te zien waar ik geïnteresseerd in ben en op tikt. Ook is dit totaal anders dan bijvoorbeeld op Instagram. Op Instagram zien we dat het een verzameling is van vormen van content, dus die hebben we.
Video hebben we, foto J, hebben we stories en ook hoe je ziet doe het platform is gebouwd is het veel meer gebouwd oprichting van engagement op interactie. Ze is een heel andere manier van content consumeren daar dan optic took. Dus als jij op Instagram aan de slag gaat met content is het veel beter om in content te varieren omdat we eigenlijk alles daar een beetje bekijken en dat het een veel breder beeld geeft van een bedrijf.
Een persoon wat iemand aan het doen is dan dat tikt ook aan. Heeft dus de manier hoe mensen de content consumeren. De manier hoe mensen platformen gebruiken is eigenlijk een basis waar we aan moeten vasthouden. Dit is een korte video opgemaakt, dan kan je die bijvoorbeeld posten op Tik Tolk en op bureaus. Maar bijvoorbeeld een hele lange video gemaakt.
Dan is het niet verstandig om die hele lange video op tikt ook te zetten of op bureaus te zetten. En vaak kan het ook niet en zit er nu een limiet op omdat de reden is dat mensen dus ook konden daar niet consumeren. Ha! Op YouTube vinden we langere video’s en zijn we bereid om lange video’s te kijken en dat is meestal boven de 10 minuten rond de 10 minuten.
En dat is een hele andere manier dan op social media. Veel tikt ook waar in een filmpje gemiddeld 5 seconden is. En ik kom met punt twee en het is de vorm van content. En we hebben het net al een beetje over gehad met eigenlijk short form en long form en het woord zegt eigenlijk al. Dus je hebt nog een vorm van content en een korte vorm van content.
En er zijn verschillende social media platformen die verschillende m voor me aanbieden. Denk aan YouTube, daar in zien we allebei. We zien de lange video’s long vorm waarin je YouTube video’s kan uploaden van wat dat ook mag zijn. Maar zien we ook dat YouTube nu een integratie heeft gedaan van YouTube? George? Maar in je korte video’s geupload is het worden platform niet meer alleen maar lang vorm maar ook short vorm.
En je ziet dat die combinatie weer een hele mooie mogelijkheid biedt. Dat mensen eigenlijk uit een lange vorm weer wol stukjes gaan opknippen. Gebruik het voor short vorm om zo uit een short voor mensen de hele lang vorm te krijgen als je t nog begrijpt. Dus dat is de twee verschillen van content. Nou, meeste op 6 miljard platformen zoals Pinterest.
[10:18 – 15:12]
Het tikt door Real Facebook dus best kort, maar ik kijk je voorbeeld naar Facebook lives dat weer totaal een ander aspect een moment in je lijf gaat dan in zijn daar. De volgers en de mensen die je willen bekijken zijn bereid om langer te kijken dat een langere vorm van komt. En dus weten we wat voor soort content waar mensen het liefst willen consumeren.
Helpt zo erg om jouw boodschap naar buiten te brengen op de manier die jij het liefst ziet liggen. Dus maak liever langere video’s die veel dieper gaan. Dan is YouTube een hele mooie bron voor jou. Maar ben je liever van de korte filmpjes dan kan je heel goed zoals je wide gebruiken. Of maak je net als ik een podcast zoals dit en hou je daar kleine stukjes uit en zet je die op social met Het doel daarvan is Beide bieden wel een eigenwaarden, maar de N is gewoon heel erg kort en anders erg lang.
Dus punt twee is niet heel erg ingewikkeld, maar t is wel een basis principe wat we bij ons moeten houden dat we niet al lang voor een content serveren op een plek waar iemand te kort wil en andersom. We komen met punt drie en dit is de cultuur. We zien dat de cultuur op elk platform verschillend is. Kijk bijvoorbeeld even naar Linked In.
LinkedIn is totaal andere cultuur dan bijvoorbeeld Facebook. De cultuur blinkt in, is voor meer zaken leuk. Veel meer van dit heb ik bereikt. Het gaat veel meer om status. Alleen in het zakelijk gebied voor de normale mensen en de mensen die daar meer content over posten, gaat het vooral over intelligentie, wat zij weten en hoe dat kan bijdragen aan een ander bedrijf of een geïnteresseerde is die hele cultuur.
De hele manier van communicatie is daar zo erg anders dan op Facebook. Op Facebook is er nog veel meer. De familie kant, de mensen die je kent, ja, de leuke interacties dus. We krijgen een hele andere atmosfeer en op het moment dat de atmosfeer veranderd van de boodschap ook dat in een zakelijke context, gebruik je hele andere woorden, presenteer je jezelf op een heel andere manier dan dat het gewoon losjes is, vriendschappelijk en met familie is de cultuur van een platform veranderd.
De manier hoe we communiceren dus definieren. Ok, what’s De soort content die ik wil maken? Is dat heel erg zakelijk? Is het meer losjes? Is het meer informatie gericht? Is het meer entertainment gericht? Dit is ook een punt om naar te kijken van op welke plek komt deze vorm het best naar voren? Punt vier is het gebruik van een platform.
Dus naast dat stukje cultuur zien we ook dat er een verschil is in gebruik. Ik vind altijd het voorbeeld van de bibliotheek heel erg mooi dat mensen om twee reden naar een bibliotheek gaan. Één is om kennis op te doen om meer te leren en de ander is om afleiding te zoeken, een goed verhaal te lezen, entertainment. En dat is eigenlijk hoe zo Smith ook is ingericht en je moet jezelf bedenken.
De reden waarom iemand een social media app opent is waarom. Vroeger was het meer om te connecten met vrienden, maar dat is nu steeds meer aan het verzakken. En we zien dat het steeds meer draait om inspiratie en afleiding. En inspiratie en afleiding kun je natuurlijk deze twee allebei bevatten. Maar als ik jou bijvoorbeeld zou zeggen jij wil aan de slag met informatieve content die wil mensen echt iets uit te leggen, jou echt dieper gaan.
Dan zijn plekken zoals LinkedIn en YouTube beter voor je dan Pinterest bijvoorbeeld, waarin daar in korte inspiratie een hele andere manier is hoe mensen daar content consumeren dan in bijvoorbeeld op Instagram. Ook bij Instagram is de balans weer iets breder, maar zo zie je duidelijk het verschil van hoe mensen het eigenlijk gebruiken. Een platform wat ze willen. Dus bieden ze een stukje entertainment puur of is het ook het stukje nieuwe dingen leren?
Dat heeft natuurlijk impact. Het moment dat jij content wil maken. Als jij content wil maken waarin je andere mensen iets wil leren en dichter bij een droom wil brengen. En dat is hoe je kunt dat dat omschrijf. Als we dat dan op een plek doen waar mensen dat eigenlijk liever niet op die manier consumeren, dan doen we onszelf pijn en dan zit we in de weg van anderen.
En dan wordt we een soort van op moment dat wij dat gaan doen op een platform waar niemand dat wil. De bij het volgende punt en dat is het doel van de content. En dit heeft niet zozeer te maken met algoritmes direct, maar wel heeft wel effect op. In het begin van deze podcast gaf ik aan wat het verschil is.
Als jij in een vergaderruimte zit met tien mensen en daar in overleg doe het dan had je één op één in een café zit en daar een evaluatie doet. Heel andere manier van communiceren. En je doel verandert ook om zij een boodschap met overbrengen op tien verschillende mensen en die moet vertellen hoe iets is gegaan en indruk moet maken of iets moet verkopen, heb je een heel ander doel dan als het één op één is, hij één op één, kunnen we veel meer luisteren en kunnen we de tijd nemen om iemand volgens jou goed te begrijpen waardoor we onze tactiek kunnen veranderen.
Maar als wij aan tien mensen dit moeten presenteren gaat dit niet en dan is er meestal één weg en hebben we minder tijd om informatie op te halen. Dus verandert het doel van het is niet meer alleen éénpersoons overtuigen, het is meer een sfeer creëren, een gevoel creëren wat iemand doet zeggen van hé, ik wil met jou zaken doen of wat meerdere mensen dat doen.
[15:12 – 20:04]
Dat zeggen dus een beetje enthousiast daar. Maar dat is hoe het doe verandert door middel van de context. En natuurlijk, jouw doel is hetzelfde. Als jij komt dat gaat maken die andere mensen laat lachen, dan moeten we goed kijken van hoe verandert dit in de uitkomst. Want als het één persoon is, meerdere personen, als het één niche is, meerdere niches, dan verandert de manier hoe we t brengen en een platform met heeft invloed op en social media praten sowieso tegen meerdere mensen tegelijk.
Maar zo wordt kijken in ethiek door kwamen zien dat het veel meer entertainment is. Ook wel stukje uitleg, maar meeste entertainment als het doel van waar mensen daar naartoe gaan is dat een hele goeie plek. Op t moment dat je mensen wil laten lachen. Maar doe je dit bijvoorbeeld op YouTube waar mensen eerder zoeken naar langere vormen van content.
En door jouw grappige komt dat je misschien wel aandacht verdient, maar niet zozeer eerst de reden is waarom iemand daar komt vandaan, dus de doel van zo’n persoon. Dus moet jou een doe ook meeveranderen, want aan t einde van de dag maken we content voor een ander en we doen dat door middel van onze interesse en we brengen het op manieren de ander wil ontvangen.
Punt zes is de vormgeving. De vormgeving draait om hoe zeg je het neer? Ja, denk aan de carrousels die je hebt op insturen en de stories die je hebt. De lijf sessies die je daar hebt. Je hebt allemaal verschillende vormgeving die je daar kunt toepassen en daar wordt dat ook veel belangrijker. Is zoeken en is veel meer om het uiterlijk om te laten zien.
Kijk hoe mooi dit is, hoeveel tijd mensen hebben gestoken in hun, in hun grid, in hun foto’s om een bepaald gevoel over te brengen. Zo erg aan de buitenkant. Maar als je kijkt naar Facebook gaat t veel meer aan de binnenkant gaat frame om innerlijk weet je wel wie heb je tegenover je en gaat t niet zozeer om hoe mooi is in die zin of hoe mooiste est heb ik om het zo maar te zeggen, me gaat t veel meer om daarbinnen en om LinkedIn is het net zo duur en zien we dat er heel veel content wordt gedaan door gewoon middel van tekst te typen en een simpele afbeelding, maar dat dat heel erg
gaat om de inhoud die je vertelt en de vormgeving daar minder toedoet. Dus platformen op hun eigen manier hebben een eigen communicatiemiddel door vormgeving, door uiterlijk en het ene platform is dat veel belangrijker aan t andere platform. Dus ben jij een fotograaf? Is het veel slimmer voor jou? Want is natuurlijk heel mooi Pinterest te bevinden omdat t direct is om op LinkedIn of op Facebook te zitten.
Omdat dat geen slechte plekken zijn om te zitten, maar dat dat niet direct de plekken zijn waarin de buitenkant zo’n belangrijke rol speelt. Waar je dat op Instagram en ook Pinterest wel is. En daar komen bij t laatste punt. Het punt zeven is de manier van communiceren. Denk even aan Snapchat. Ik weet niet hoeveel mensen die nog Snapchat hebben of hebben gehad, maar Snapchat is weer een social media platform wat veel meer gericht is op close vrienden, op interacties daarin, maar ook op bekende figuren die daar hun plek vinden en die daar hun leven tonen.
En de manier van communiceren daar is weer totaal anders dan LinkedIn. Snapchat is snel een foto nemen is heel erg ruw. Het is heel erg dichtbij. Nick Je deelt het met de mensen waarvan je t belangrijk vindt, maar blink Tim is het heel erg de beste zakelijke kant van jezelf laten zien. Delen wat voor diploma je hebt gehaald, wat voor nieuwe master je hebt gedaan, wat voor nieuwe baan je hebt.
Dus een platform zorgt er ook voor dat mensen communiceren op een andere manier. Ze zijn er voor een bepaalde groep mensen, net zoals wij een doelgroep hebben. We hebben platform ook een doelgroep en dat moeten we begrijpen. En de manier hoe die platformen je doelgroep hebben ingericht, daar moeten wij een beetje op aanpassen, zodat wij content maken dat dat past en dat het op elkaar kan.
En dat het één geheel is. En dat we op die manier onze doelen bereiken en dat de doelen van het platform worden bereikt. Zo moet je het jezelf zien. Jij wil content geven aan een ander door de aandacht te vinden van een ander. En het platform wil dat ook. Want een platform is daardoor profitabel en de reden dat ze geld verdienen.
Want hoe meer content er wordt gemaakt, wat interessant is, hoe meer mensen dat zien. Hoe groter de kans dat mensen langer op een platform blijven, hoe groter de kans dat ze meer advertenties zien, hoe meer geld platformen verdienen dat het model. Dus als jij nou jouw doelen hetzelfde maakt als die van een platform en daarin jouw eigen doelen verwerkt en deze samen combineren, dan hebben we een strategie die werkt.
Want we hebben en aandacht en hebben de inhoud en die brengen we nu samen en daarmee hopen we verschil te maken. De vraag die ik deze week ontving was kan ik content dat ik bijvoorbeeld op Guus Plaat ook gewoon op tikt op plaatsen? Ik zie dat andere crates dit ook doen, alleen hoor ik anderen weer zeggen dat je het moet aanpassen aan een platform en dan weer niet.
[20:05 – 23:59]
Dus wat is de juiste weg? En na aanleiding van deze vraag heb ik deze podcast gemaakt en opgenomen om jou te vertellen van wat belangrijke punten zijn. En een. Zoals ik in voorstukje al zei soms hoeven we niet alles te veranderen, soms dan plaatsen we konten enz. Voor onze doelgroep en gaat het op twee platformen eigenlijk best goed en is dat heel erg gelijk.
We zien bijvoorbeeld dat bij Instagram en tikt ook dit aardig gelijk wordt getrokken, al is het niet helemaal hetzelfde, maar lijkt het meest op elkaar. En als je bijvoorbeeld een video plaatst op Instagram in plaats die ook op linked in, moet je dan het gewoon daar plaatsen. Moeten we de context veranderen en dit is zelf uittesten? De zeven punten die ik je heb gegeven h n is hoe mensen content consumeren.
Twee. De vorm van content drie. De cultuur van het platform vier. Het gebruik van een platform vijf. Het doel van de content zes. De vormgeving en zeven de manier van communiceren is allemaal anders. Op elk platform. Maar soms kan je doelgroep, op welk platform ze ook zitten, op dezelfde manier iets willen ontvangen. En dat is niet altijd een feit dat dat anders is.
Dus wat moet je dan altijd veranderen? Het komt puur neer op testen. Puur. Het is puur dat deze zeven punten gaan. Oké, moet ik de context van de tekst veranderen bij de video? Moet ik een andere vormgeving gebruiken? Moet ik de volgorde veranderen? Moet ik m’n taal veranderen? Moet ik de manier van communiceren veranderen? Moet ik de video omzetten naar een transcriptie?
Moet ik de video omzetten naar een carrousel? Moet ik er een soort the story van opnemen? Wat het ook mag zijn, het is dus testen. Dit is kijken wat werkt het best? Dus er is geen gouden formule om het van het ene platform altijd op het andere platform te krijgen en altijd 100% goed te hebben. Wat je voor de eerste keer post dat je precies deze zeven punten perfect heb, dat is bijna onmogelijk.
Maar t beste wat ik je kan aanraden is op moment dat je een vraag hebt die hier over gaat van moet. Ik kon dit op meerdere platformen posten zeg ik ja maar kijk naar deze zeven punten en test altijd hoeveel mensen doen. Is gewoon die dumper alles over de plek, die gooi je niet op elk platform in de hoop dat de aandacht vriendelijk is dat ze stoppen daar.
Ze kijken niet hoe ze t verder kunnen optimaliseren. Niks. En dat is wanneer we spam worden. Dan worden we in de weg en dan gaan we zelf afvragen waarom Ben komt er niet ze kom dat je test niet test is essentieel. Eigenlijk zou die nog te moeten toevoegen aan de hele formule, dus inhoud, platformen en tester. Eigenlijk zou die d’r bij moeten.
Maar wat ik hier meer wil zeggen is op t moment dat je hiermee aan de slag wil gaan konden door verspreiden verschillende platformen. Zorg dat je test, zorgt dat je t aanpast van t moment dat je aan deze zeven knoppen gaat draaien en je juiste balans vindt. Dan wordt het opeens je tijd waard. Dan wordt t de investering waard, want dan opeens ga je mensen aantrekken.
Dan opeens ga je nieuwe mensen hun aandacht verdienen. Puurder dat jij net geeft op een manier dat de een de ander het wil ontvangen en dat jij op dezelfde lijn zit. Dat is een platform en een platform. Vind dat leuk, want dan duwt het jou en content weer naar meerdere plekken, enzovoort enzovoort. Dus de beste manier de beste strategie is kijk naar deze zeven knoppen draaiden aan zoveel als je kan een test test test destijds doe je geen gek van word en totdat je de bij succes bent dat is.
Bedankt voor t luisteren naar deze podcast. Ik hoop dat je begrijpt hoe belangrijk de context is en hoe het een verschil kan maken voor het succes van jouw content en van anderen. Maar bovenal hoop ik dat je er wat mee doet.