Hoe meer mensen je aan de bovenkant instopt, hoe meer mensen aan de onderkant uitkomen. Maar werkt het nog steeds?
[He, dit is Arnoud en dit is A drop of Ink]
[00:23 – 05:14]
Vroeger was dit zeker waar. Vroeger, toen we nog geen tv hadden, nog geen telefoons hadden, zelfs nog geen tv hadden. Toen kregen de mensen al informatie via de krant of op een billboard en we hadden toen geen keus.
De rollen waren toen omgedraaid. Toen waren het de bedrijven die konden bepalen wat geadverteerd werd en wat tegen ons verteld werd. Omdat er niet zoveel bedrijven waren die en de kosten konden op hoesten en er nog niet zoveel plek was voor advertentie, is de hoeveelheid die we nu vandaag in 2023 tot ons consumeren in vergelijking met toen is een heel groot verschil.
En toendertijd hadden wij de keus niet. Vroeger werkte het zo door zoveel mogelijk mensen aan de bovenkant te in te stoppen uit dan zo veel mogelijk mensen te laten zien, zo vaak mogelijk te herhalen in de krant, zoveel mogelijk op billboard te stoppen, stopt ie zo veel mogelijk mensen aan de bovenkant van de funnel de in, zodat aan de onderkant meer mensen uitkwamen.
En het was juist omdat we geen keuze hadden voor iets anders, de waarde, geen andere concurrent waar we uit konden kiezen, want die kenden we niet. Dat was er eentje en die adverteerde en daar ging je naartoe en dat was hoe het ging. Dus vroeger werkten die mensen die tijd heel goed en langzamerhand is de wereld natuurlijk steeds meer veranderd, hebben we tv gekregen, hebben onze meer mobiele telefoons gekregen en zien we nu dat er op zoveel plekken aandacht is en op zoveel plekken geadverteerd worden.
Alleen zijn er nog steeds mensen die op dezelfde manier de markten inzetten zoals vroeger. Door het aan zoveel mogelijk mensen te laten zien, net door het zo gemiddeld mogelijk te maken voor andere mensen. Dat het zo veel mogelijk mensen aantrok en dat je meer mensen aan de onderkant van je funnel daaruit krijgt. Maar als je niet zelf de strategie gaat gebruiken nu, dan verliezen we zo hard.
Juist omdat wij nu de keuze hebben als consument bedrijven die kunnen we ons van alles wijsmaken. Maar wij hebben nu de keuze om te zeggen Ik wil jij niet, ik ga daarheen, want voor elk bedrijf zijn er wel tien concurrent. Zoals wij de keuze hebben, kunnen we niet meer dezelfde strategie die we vroeger gebruikten voor nu gebruiken. Staatsbedrijven zijn niet meer de bazen.
Wij kunnen niet meer bepalen hoeveel mensen aan de bovenkant ingaan en hoeveel mensen er ongeveer de onderkant uitkomen. En doordat dit zo verandert is en de balans totaal is omgedraaid in de laatste twintig jaar, zou je bijna kunnen zeggen, zien we dat een hele andere strategie nodig is. Nu en zien we dat de funnel nog steeds van pas is.
Ik denk dat dat iets is wat altijd zal blijven, omdat we altijd mensen natuurlijk beïnvloeden. Die gaan door een bepaald proces heen. Al in plaats van te focussen van hoe kan ik zo veel mogelijk mensen bereiken? Aan de bovenkant van de funnel de in te stoppen, is het een veel betere strategie om te kijken hoe kan ik de efficiëntie verbeteren?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat meer mensen daar over willen praten? En ik denk als we goed worden in deze twee aspecten dus een funnel neerzetten die veel efficiënter is. Veel specifieker is en een funnel kunnen maken die ervoor zorgt dat mensen over willen praten. Dat mensen het willen delen met mensen die ze vertrouwen om er zo voor te zorgen dat het niet alleen efficiënter werkt, maar dat het ook nog eens verspreiden dat andere mensen het niet in aan andere mensen toe.
En ik geloof dat de meeste van jullie wel weten wat een funnel is, dan funnel in elkaar zit en om het heel simpel te zeggen is het gewoon een stappen lijst waar mensen eigenlijk doorheen gaan. Contactpunten waar mensen doorheen gaan om te voor te zorgen dat ze van het niet kennen van jouw product. Bijvoorbeeld tot het kopen aankomen.
En welke stappen daar tussenin zitten. Dat is in principe een funnel En een funnel optimaliseer je op zo’n manier dat het zo efficiënt en goed mogelijk is ingericht dat daadwerkelijk die persoon die het eerst niet kent als die door die funnel heengaat, de kans zo hoog mogelijk is dat die wel koopt. Heel mooi aan een funnel is dat.
Elk stukje speelt een hele belangrijke rol. Elk stukje is even belangrijk als het volgers stukje of het volgende stukje. Juist de. Dat er heel veel mensen door die funnel heen gaan lopen is elk stukje waar relevant om ervoor te zorgen dat je volgende stukje komt. Het is net als een trap als je een trap loopt en een mes op been en een paar trappen waardoor je de volgende paar trappen niet kunt bereiken.
Dan zit je vast en dan breek je niet uiteindelijk het einde van de trap waar je naartoe wil. Dus elk element in een funnel moet werken, elk element moet op zichzelf kunnen staan en de andere helpen onder voor te zorgen dat dat een geleidelijk proces is waar mensen doorheen kunnen gaan. De stelt dat jij funnel hebt opgebouwd Ok, vanaf social media wil je mensen naar je podcast krijgen.
Laten we zeggen dat dat een funnel is en mensen zitten op je een social media profiel. Jij post kleine snippets van je. Een podcast op social en dat is het. Je voeg bijvoorbeeld geen link toe. Je voegt geen reden toe waarom iemand daarnaartoe moet, enzovoort, enzovoort. Dan wordt het voor een ander gewoon heel erg lastig om door die funnel heen te gaan.
[05:14 – 10:01]
Want het probleem is, is dat het gewoon een stukje film is. Net zoals wat ik nu mijn podcast aan het opnemen ben. En als ik er niet bij zet waar het vandaan komt is het gewoon kon dat op zichzelf. Heel veel mensen gebruiken deze vorm van content nu omdat het autoriteit uitstraalt. Hij is dat de microfoon in beeld waardoor het er goed uitziet.
De mensen denken dat een podcast is wat zorgt ervoor dat mensen makkelijker kunnen praten? En vaak is het in de vorm van de interviews en zit iemand tegenover ze en dan kunnen ze gewoon lekker praat met die persoon en dat filmen ze gewoon en dat zet ze op social om. Wanneer jij niet vertelt dat er geen podcast is, dat het niet deel uitmaakt van een groter geheel, dat er een hele context bij hoort, dan is het heel erg moeilijk om van de ene persoon te vragen dat ie van A naar B gaat als je niet eens weet dat de B bestaat het zo maar te zeggen en het komt allemaal neer bij N belangrijk punt
en dat is het doel wat je hebt met een funnel. Je kunt als doel hebben meer mensen aantrekken voor je bedrijf. Je kunt als doel hebben meer verkopen. Je kunt als doel hebben meer community bouwen. Je kunt als doel hebben verhalen verspreiden, welk doel je ook hebt. Een funnel is specifiek gemaakt voor één specifiek doel. Denk bijvoorbeeld aan alle advertenties die je op social media ziet.
En op t moment dat jij op zo’n advertentie klikt, dan kom je op wat terecht. Een landingspagina, een landingspagina’s onderdeel van een funnel die specifiek gemaakt is voor die advertentie, zodat de finish zo efficiënt mogelijk is en waardoor iemand door die stappen heen kan komen en makkelijker bij t eind eindproduct komt. Maar je kunt vanzelf de landingspagina niet gebruiken voor het promoten van je blog bijvoorbeeld.
Dan zou je weer een hele andere landingspagina moeten maken of een hele andere manier moeten bedenken hoe je dat zo efficient mogelijk voor elkaar krijgt. Dus elke funnel zorgt specifiek voor een bepaald doel. Dus zonder dat je een doel hebt. Als je op SEO seminar maar gewoon wat aan post bent en je hoopt daarmee aandacht te verdienen en misschien dat een paar mensen op je website klikken.
Dat is natuurlijk leuk, maar als je echt een doel hebt van ok, ik wil meer voor mijn servers verkoop. Ik wil deze servers in het licht zetten. Ik wil dat meer mensen naar een podcast gaan, vraag dat een andere strategie vraagt, dat een andere manier van handelen. En dat is wat ik je vandaag wil meegeven en wil laten zien van welke stappen dit dan zijn en waar je op moet letten om deze funnel te creëren op basis van het doel wat je hebt gezet.
Dus de allerbelangrijkste is het zetten van een doel. En bedenk even voor jezelf. Als je nu kijkt naar je social media, wat ze doe, wat wil ik hiermee bereiken? Gaat het echt daadwerkelijk alleen om meer verkopen? Gaat het daadwerkelijk om zo’n groot mogelijke doelgroep creëren? Gaat het er om dat ik andere content meer aandacht aan besteed door social media?
Wat is je doel? En deze kunt natuurlijk door de tijd heen wisselen. En dat doe ik soms ook. De ene keer gaat de focus naar servers, de andere keer gaat het naar m’n blog. Dan een keer gaat het naar een podcast. Hierin varieer ik ook en dat vinden al, die mag je natuurlijk aanpassen. Maar op moment dat je daarmee bezig ben, dan moet je er wel één kiezen en daar al je pijlen op richten en daarmee aan de slag gaan.
En als je de doe eenmaal op vastgesteld en dan kom je bij de term reverse engineering en deze term staat eigenlijk voor je hebt een klaar product en deze strip je eigenlijk los in stappen totdat je bij het beginpunt komt en vanaf dan kan je dan weer opbouwen. En die term wordt zo gebruikt en uitgesproken vanwege het feit dat je goed bent in het zien van hoe iets is gecreëerd en welke stappen daarvoor nodig zijn om daar te komen.
Omdat alles wat een funnel is als je goed bent in reverse enscenering kunnen zien van oké, hoe kom je om bij een bepaald doel en hoe zorgen dat ik dit in stappen verdeel zodat mensen zo goed mogelijk bij dat doel komen? Dan wordt je goed een funnel. En trouwens, dit is ook heel goed voor content en voor heleboel andere dingen is het super interessant.
Reverse enscenering echt een skill. Als ik zeg voor ondernemer om te leren moet dit op je top5 staan 100%. Maar als je dit dus heel goed kunt en je kunt die stappen heel goed terughalen en zien van ok, dit is waar het om draait, dan kunnen we hele efficiënte funnel maken en dan kunnen wij indie vinden als plekken en punten toevoegen waardoor mensen willen spreken over ons.
Omdat zwart en in begin over hebben gehad dat ze de twee dingen niet meer willen. Dus een skill die hierbij komt kijken is essentieel, zoals dit even een stap moet opdelen. Stap één is wat is je doel? En stap twee is reverse engineering. Ga er naar kijken. Het is geen heel moeilijk concept en het is gewoon een makkelijke manier om te leren van hoe al je in een groot concept een kleine hapjes in kleine stukjes waardoor je een funnel kunt maken.
[10:01 – 15:07]
Om even een voorbeeld te geven laten we samen even een een funnel opzetten. Laten we zeggen dat het doel is om meer te verkopen van je cursus, dus dat is stap vijf. Ze dan reverse engineering gaan toepassen en dat kunnen we even snel doen en dan kan je een beetje zien hoe het in elkaar steekt. En dan gaan we zien van oké, hoe komen we bij het verkopen van je cursus en hoe start dat met iemand die je nog niet kent?
En welke stappen daar tussenin zijn nodig? Nou, laten we dat even in makkelijke vijf stappen verdelen, zodat je het goed en makkelijk tot je kunt nemen. Revers in de nering gaat eigenlijk vaker om meerdere stappen die specifieker zijn. Maar nu om ons voorbeeld te geven en zodat dat logisch is. Bij jou in je hoofd hebben vijf stappen genomen om te zien.
Zo werkt Concept. Stap vijf is de verkoop van de cursus. Hoe en wat zal stap vier zijn? Saffier is de voor zorgen dat mensen naar je website komen, want daar verkoop je cursus en dat is niet zo heel moeilijk. Vooral als je website de plek is waar je het verkoopt. Daar heb je de hele transactie platform staan. Alle instellingen staan op ingesteld.
Je hebt alle automatisering gemaakt die daarvoor nodig zijn. Dat is de plek waar iemand moet kopen, dus dat is de eind plek waar je wel moet zijn. Dus om ervoor te zorgen dat iemand je cursus koopt, moeten we zorgen dat iemand op leeftijd komt. Er zijn natuurlijk nog allemaal stappen tussen kunnen doen, dus ja. Over ons pagina over je productpagina hoe je een productpagina opbouwt weer normaal links, pagina opbouw.
Dat zijn allemaal stappen die er nog tussenin zouden kunnen. Maar nu, om het makkelijk te maken doen we dus wat grotere stappen. Nou, hoe zorg je ervoor dat mensen op je website komen? Stap drie Zorgen dat mensen een reden hebben om op je website te komen. En als ze de bijvoorbeeld met social media doen, moeten ze dus voor zorgen dat er mensen op jouw social media zijn die makkelijk naar de website kunnen komen.
En dit is nog geen hogere wiskunde, dit is normaal te doen. Nou, hoe zorg je ervoor dat iemand jou op social media uhm heeft en ervoor zorgt dat die nep website gaat? En dat begint bij vertrouwen opbouwen. Wil je dat iemand naar zo’n website gaat? In eerste instantie gewoon natuurlijk. Eerst omdat die gene je kent. Er is dat van je voorbij komen, van de kosten die je hebt gemaakt en niet geïnteresseerd van he, ik wil je op klikken.
En hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe krijg je dat stukje vertrouwen dat iemand zegt van ok, ik wil naar websites om te kijken wat je doet. Ik wil het overwegen. Nou en hoe komen we daar terecht? Wat iemand die hier bouwt gaat overwegen is het verdienen van aandacht dat we geen aandacht verdienen. Krijg je ook niemand naar ons profiel als er niemand naar ons profiel krijgen gekeken, ook niet meer naar onze content?
Onze content brengt dan geen interesse in onze website en onze website converteert dan niet naar nieuwe cursus. Dus we hebben nu van stap vijf teruggebracht naar vier, drie, twee, N en van N weer opgebouwd naar twee drie, vier, vijf. En dat zijn het. De grote enorme stappen. En dit kun je dus voor elke funnel die je zelf bouwt heel makkelijk voor jezelf uitschrijven en in stappen opschrijven.
En waar het geheim van een funnel echt ligt, ligt bij de redenen die je geeft. Zorg van elke stap. Stap één Aandacht verdienen naar huis Stap twee Vertrouwen opbouwen. Mensen moeten redenen daarvoor hebben. Op t moment dat wij geen redenen hebben, dan gaan we dat niet doen. Dus eigenlijk moet je bij elke stap een lijst maken, een overzicht maken van een keer welke redenen?
Wat kan ik doen zodat iemand iemand de reden geeft om te zeggen Ja, ik wil naar stap twee. Dus als we een funnel is het opbreken in stappen en zorg dat elke stap genoeg reden heeft dat iemand zegt oké, ik ga naar stap twee. Dat is het. Niets meer en niets minder. Gewoon redenen.
Want als we kijken naar menselijk gedrag en waarom wij doen wat dat doen het allemaal te maken met de redenen die we hebben, de overtuigingen die we hebben, waarom we doen wat we doen en de reden dat ik hier zit op zaterdagochtend en een podcast opneem. Ik neem er nu twee achter elkaar op. Waarom doe ik dit? Omdat ik het belangrijk vind.
Ik wil vooruit werken. M’n zaterdagen hou ik hier voor vrij, zodat ik hier tijd en energie in kan steken. Ik heb een hele reis met redenen waarom ik dit wel doe. Dan had ik dit niet doen. Dat is waarom ik het doe en dit is met alles zo. Ook een keuze die je maakt is gebaseerd op redenen die je hebt en het kunnen zijnde hoe je bent opgevoed of je een geloof heb, wat je voer hebt meegekregen van je ouders, de ervaringen die je hebt opgedaan tijdens je vriendschappen, dingen die je hebt geprobeerd, maar die niet werkten, waardoor je d’r niet meer in gelooft, welke reden dan ook, is waar ook vandaan komt.
De reden waarom je doet wat je doet komt voort uit een lijst met redenen die je in je hoofd heb. Dus we weten dat het menselijk gedrag daar uit bestaat en wij proberen dit menselijk gedrag te beïnvloeden is. Het enige wat wij moeten doen is iemand zoveel mogen redenen geven dat iemand zegt ik ga naar de volgende stap en dat is het.
[15:07 – 20:09]
Met content is het precies hetzelfde. Op t moment dat jij een content voorbij ziet komen door een titel gebruikt, een afbeelding gebruikt, video gebruikt om je aandacht te trekken en aandacht is wat een reden. Een reden voor jou om wel te te lezen. Dat is wat het is. De woorden die worden gebruikt zijn redenen. De omgeving die wordt gebruikt zijn redenen.
De beeld dat wordt gebruikt, zijn greep naar alles wat nieuwsgierigheid opwekt en het begin om je aandacht te trekken zijn allemaal redenen voor jou om verder te lezen. Wat is het? Content kan eigenlijk ook zien als een kleine funnel van begin tot eind. Super klein, heel kort. Zo makkelijker. Nou ja, makkelijker zou ik niet zeggen. Maar in het uitschrijven van de fun was dat makkelijker.
Maar de uitvoering is wat minder, maar dat is ook het zelfde. We geven redenen zodat iemand doet wat jij wil dat die persoon doet. Sils is precies hetzelfde. Sales hebben hele gesprekken en zijn er bepaalde technieken die we gebruiken zodat we op één lijn komen en dat we iemand redenen geven. Hij wil pijn en plezier om ervoor te zorgen dat iemand actie neemt.
Dus redenen, redenen, redenen. Dat is alles waarom wat we doen, wat te doen. En het enige wat jij en ik willen doen is reden geven voor de producten die je hebt, de services die je hebt. Je wil genoeg redenen geven dat iemand zegt ja en is dat natuurlijk ook een verschil in de emotionele lading en in de omschrijving van een product?
Hebben we deze discussie vaker gehad Dat mensen zeggen je koopt een emotie wat zeker waar is en daar heb je het meest aan het begin van een verkoopgesprek over wat iemand, hoe iemand is, hoe iemand zich voelt en je komt zeg maar op één lijn en wat er gebeurt op moment dat iemand zoiets koopt. Wat voor emotionele toevoeging je krijgt wat ie vroeger eerst had en waar die nu is.
Maar mensen zeggen dat niet. Als ze nu een nieuwe auto hebben gekocht zeggen ze niet Oh, ik ben nu echt een goeie familieman. Ik voel me nu supergoed en gelukkig. Nee, want je zegt tegen je vrienden is n. Mijn auto heeft 800 pk. Ik rijd dus zo uit en ik heb de nieuwste v zoveel motor. Ik heb zus, ik heb zo.
En wij redeneren met logica. We gebruiken logica om uit te leggen wat wij voelen of wat wij graag willen en waar. Mensen zijn heel erg slecht en t uiten van onze emoties, dus wij gebruiken logica om iets te testen. Faye om te zeggen dit is waarom ik t heb gedaan. Nou allemaal komt het neer op een reden, reden, geldige reden.
Dus zoals ik al zei, bij elke stap wil je genoeg redenen geven. H. Het is een soort van weegschaal. Je hebt aan de ene kant heb je iemand die zegt oké, ik wil het niet doen en de andere kant zeg ik heb het wel doen. En hoe meer redenen jij kan geven voor de kant van Well, hoe groter de kans dat iemand zegt Oké, ik ga door naar stap twee.
En dat is waar een funnel efficiënt wordt. Als wij weten van welke stap hebben meer redenen nodig? Welke stap hebben wat voor soort redenen nodig? Hoe zet ik die op de juiste volgorde? Dan wordt een funnel efficiënt en dan zorgen we ervoor dat we echt een verschil maken met onze concurrentie en dat we dan een aanbod kunnen doen in de ander niet kan doen.
Bijvoorbeeld dat iets waar je vanzelf achter moet komen moet leren van wat werkt hier en wat werkt daar. En ik geloof dat daar niet één formule voor is die altijd werkt. Nee, filters zijn specifiek gemaakt op jouw doelgroep en op hoe je interactief je bent en hoe je aandacht stuurt. Enzovoort, enzovoort. En om deze film nu toe te passen op social media is ook voor je zelf uitzoeken wat is een goede strategie?
En hier heb je allerlei strategie voor van hoe stuur je aandacht, hoe creëer je gesprekken en hoe zorg je ervoor dat je die gesprekken omzet naar afspraken? Enzovoort, enzovoort. Maar er zijn een aantal redenenen die je eigenlijk standaard wil geven om ervoor te zorgen dat iemand zegt He, ik wil hier verder mee zit. Zijn er redenen die je waar je in funnel naar wil kijken en waar je rekening mee wil houden in je content, In de gesprekken die je hebt, in de connecties die je maakt?
Alles wat je op social media doet, word je eigenlijk met een filter behandelen en zorgen dat de volgende punten daarin behandeld worden. Zodat mensen redenen hebben om te zeggen van ok, ik vertrouw deze persoon o, deze persoon die weet wat ie aan doet. Dus oh deze persoon heeft de expertise. Oh deze heeft nog goed aanbod. Noem maar op.
Dus je zorgt dat je de goeie juiste redenen heb. En dit zijn de volgende. N is social proof erin dat je altijd wel heb gehoord. Twee is connectie zijn, dus dat betekent je bent een persoon of een bedrijf waar je connectie mee kan aangaan. Want als de connectie die niet, dan wordt het heel lastig. Drie is dat je bezwaren weg kan nemen en de grootste twee bezwaren zijn geld en tijd is dat dat twee dingen zijn die ik van tevoren kan wegnemen dat iemand er niet op kan staan en niet kan leunen.
Vier Is het stukje expertise en interesse in het onderwerp kan je laten zien dat je weet waar het over heb? Kan je die interesse opwekken over dat onderwerp door iemand te laten lachen? Dat iemand laten huilen dat er iemand gevoelig te laten worden vijf is? Kun je in een of voor nu zetten wat supersterk is en interessant is, zodat mensen ook een reden hebben om een kijkje te nemen.
[20:10 – 23:45]
En zes misschien wel belangrijkst is geef in plaats van vraag me wat mensen zeggen dat social media een gratis plek is. Dus zoveel mogelijk schreeuwen om aandacht om zo ervoor te zorgen dat je meer verkoopt, dat dat de juiste strategie is. Nu kan ik niet vertellen dat is niet zo best. Strategie op zo’n smile s geven gelijk met een bibliotheek.
Dus neem bibliotheek gaat wat kom je daar? Je wilt daar een goed verhaal lezen, Je zoekt naar een stukje entertainment of je wil nieuwe kennis opdoen en je wil nieuwe dingen leren is een van de twee. Je komt er niet om advertenties te zien. Je komt er niet om constant promoties binnen te krijgen van andere mensen. Nee, je komt daar in stilte en de rust voor jezelf om wat te leren of gewoon om je te vermaken.
Een social media moet op dezelfde manier zien en wij zijn een content, Wij zijn de boeken en wat wij moeten doen is geven. We moeten dat stukje entertainment geven wat iemand wil lezen. We moeten dat stukje expertise en kennis geven wat iemand wil lezen. Natuurlijk, af en toe mag je tussendoor zeggen van hey, ben je verder geïnteresseerd, dan is deze hier de mogelijkheid.
Maar het meeste wat er van alles moeten doen en wat belangrijk is onderdeel van social media van de funnel is geven omdat we niet geven verdien ook geen aandacht en zonder aandacht kom je niet heel ver. Ze zie je dus die zou ik je af als meegeven. Wat als je gaat kijken naar je eigen funnel? Zorg dat de helft van je content minimaal geven is wat dat stukje entertainment is.
Dat het dat boek is wat een ander wil, want daar begint aandacht en pas als je aandacht heb, dan pas kunnen we werken aan social proof, aan connecties maken, aan bezwaren wegnemen enzovoort, enzovoort. Dus ik hoop dat hier wat van heb geleerd, maar bovenal dat je aan de slag gaat met je eigen funnel en proactief aan de slag gaat om jouw doelen te bereiken met social media.
Want dat is waarom je social media doet en hebt zonder iets mee te bereiken. Stap één Creëer een doel. Wat is het doel wat je wil bereiken? Stap twee is uit welke stappen bestaat dit doel? Gebruik reverse engineering om ervoor te zorgen. Wat zijn de stappen die nodig zijn om bij dat doel te komen? Stap drie is geef redenen.
Zoveel redenen dat de weegschaal al in het voordeel staat van jou en dat iemand naar voren wil bewegen. En stap vier is zorg ervoor dat je de funnel efficiënt houdt. Steeg. Je kijkt van waar kan ik meer redenen geven dan moet ik hier iets aanpassen. Welke strategie past het beste bij welke stap? Hoe moet ik kijken naar een landingspagina?
Hoe moet ik kijken naar de content op social media? Hoe moet ik mijn posts opbouwen? Hoe moet ik praten over social proof? Hoe moet ik zijn ziel stelen? Hier komen. Strategie en strategie zijn een onderbouwing voor je redenen, dus ga ermee aan de slag, maak iets moois van en ik hoop dat dit de oplossing is dit de weg is naar de strategie die je zoekt om iets te maken.
Want zoals je meer dat daadwerkelijk bereikt en dat het niet alleen maar iets is wat je gewoon online zet in de hoop dat er wat mee gebeurt.